"Kiva kun kerkesit joulupukki tulla käymään jo ennen Jouluaattoa.Onhan sinulla kynää ja paperia mukana,minulla on paljon toiveita,mutta voisin ensin kertoa miten kiltti ja reipas tyttö olen!"

"Silloin kun meidän mamma oli sairaalassa,niin pellolla oli hirviä.No,Sony ja minä lähdettiin jahtaamaan niitä,kun pitihän ne häätää meidän tontilta.Pappa huusi kannustavasti jotain sellaista,että"SONY JA HILMA PER....TÄNNE!!! " No,Sony sitten luovutti(mamis) mutta minä tyttö jatkoin niiden häätöä ja lopputulos oli se,että hirvet menivät meidän aidoista läpi.En lopettanut vielä siihenkään vaan varmistin vielä hyvän matkaa,että ne siis todellakin älyävät poistua.Mammalla oli kuulemma pulssi sairaalassa HIEMAN noussut kun kuuli mun retkestä,mutta oli se sitten rauhoittunut kun kuuli,ettei minulle(hirville) käynyt huonostiAita korjattiin ja minä autoin reippaana tyttönä pappaa!

"Minulla pysyy suussa niin vasara...."

...kuin lekakin"

"Joskus me pappan kans ihan neuvotellaan,että kumman vuoro käyttää mitäkin työkalua."

"Joskus mä ihan pari sekkaa huilaan ja mietin mitä tekis seuraavaksi."

"No,sitten mä huomaan,että isoveikka on löytänyt kepin ja varmaan välttämättä haluaa leikkikaverin ja minä olen aina valmis vetoleikkeihin!"

"Isoveikalla ei ole muuten mitään mahdollisuuksia pärjätä minulle,niin se aina käy makaamaan.Ikään kun sen paino,42kg,nyt olisi mikään hidaste.Kyllä mä aina loppujen lopuksi sen kepin saan.Pappa ja mamma sanoo,että minussa on voimaa kun pienessä veturissa."

"Tässäkin minä niin reippaana kysyn pappalta,että mitä seuraavaksi tehdään."

"Pappan mielestä aita saatiin jo korjattua ja voitais lopettaa hommat,mutta minusta se vaan laiskottelee.Minussa virtaa vielä riittää ja mielelläni jatkaisin vasarahommia ja en muuten helpolla luovuta jos jotain haluan"

"Sain aivan ihanan uuden krokotiili lelun joka soittaa rokkibiisin kun mahasta painaa.Siis vähänkö siistii,sen kanssa painalsin ympäri pihaa.Mammaa ja pappaa nauratti,kun ne katseli mun hepulointia ja rokki soi"

"Parturissa heppu ei ollu kyl muistanu käydä,joten minä kilttinä tyttönä hiukka lyhensin sen lettiä."

"Mamma on ollut nyt tosi kipeä.Minä ja Saara ollaan aina iltaisin mamman sylissä lohduttamassa sitä.Jos huomaan,että Saara on mennyt jo ennen minua syliin,niin mustiksena hyppään kans heti.Tykkään aika paljon mun mammasta."

"Joka päivä myös putsaan isoveikan ja yleensä pesuhetki on mun mielestä silloin kun Sony syö jotain herkkuluuta.Mamma ja pappa sanoi,että kait mä on vähän hullu,en sit yhtään tajuu mitä ne sillä tarkoitti."

"Joku gööttituomari kuulemma jossain gööttilehdessä moitti että joillakin gööteillä on huonot ja pienet hampaat.Katsos tätä hymyä,minulla ainaskin on ISOT ja kauniit hampaat  ja kaikki hampaat löytyy"

"Sun parta on kyllä niin vastustamaton,että jos ihan vähän maistan sitä."

"Samoin tuo sinun lakki on kyl kans kiva."

"Osaan mä niskalenkin ottaa myös."

"Kas näin taipuu pukki ja pukki taipuu näin.Eikö pieni leikkihetki aina piristäkin?"

"Ai,että voisinko leikkiä tonttutyttöä?"

"No,ehkä sun mieliksi tämän kerran."

"Samikset"

"Juu,kaunis tonttutyttö oon,mutta lopetetaan jo tää leikki.Kiitos käynnistä joulupukki,aattona taas nähdään."

"Kiitos pikkujoulu herkuista.Täällähän on vaikka mitä,savuluita,pekonitäyteluita,jäniksen korvia,kalalettuja,siansaparoita,solmuluita,juustotäyteluita ym.ym...

"Kutsun isoveikan kans pikkujoulubileisiin.Yhdessä on aina mukavampi herkutella."

"Isoveikka sammui ennen mua ja tonttulakki silmillä."

"Jos nyt silti riisuttais se tonttulakki."

"Juu,syö sä vaan,kyllä mä tämän tonttulakin sinulta voin riisua."

"Kas näin!" (Sony ei oikeastaan enää reagoi mitenkään mitä tahansa Hilmis puuhaileekaan.Kait se on huomannu,että se on plus miinus nolla,jos sitä jotenkin yrittää komentaa.")

Tietty Saara oli myös pikkujoulu tunnelmissa ja sai suurinta herkkuaan,tuoretta sydäntä.

Ollaan oltu nyt kokoajan mökillä.Siellä on niin helppo olla kun koirat saa vapaana painaltaa ja puuhailla pihalla.

Aivan ihanaa,kun nyt on ollut pakkasta ja saatin vähän luntakin.On niin valoisaa ja kaikki pysyy puhtaampana.Omassa kunnossa ei ole kehumista.Pahoinvointia ja pään/niskan särkyä on päivittäin.Näin piikkikammoiselle myös nuo kaksi kertaa päivässä pistettävät hepariini napapiikit on inha juttu,mutta pakko mikä pakko.Ei niitä tarvi kun vissiin enää 5,5 kk pistellä,huh,huhNo kaikkeen tottuu ja kait tää kunto joka päivä vähän vahvistuu,vaikkakin hitaasti.Voi olla,että tammikuu vielä menee sairaslomilla,jos säryt ja pahointivointi vaan jatkuvat.Voimille tämä kyllä ottaa.Joka päivä olen silti koirien kanssa pihalla kävellyt,että lihaskunto säilyisi.Nyt ei varmaan ennen Joulua tule päivityksiä,joten...

HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA JA...

ONNELLISTA UUTTA VUOTTA

2010 KAIKILLE!

Hilma oli kutsuttu gööttien pikkujouluihin Terhin,Matin ja Millan luokse.Tässä bileistä muutama kuva.Tässä ihanat tonttutytöt vasemmalta oikealle,Milla,Hilma,?,Nova,Iitu ja sohvan selkänojan päällä Emma.

Milla,Hilma,?,Iitu

Hilma teki tuttavuutta myös 20v.Mörri kissan kanssa.Onneksi ei silti innostunut samalla tavalla kuin oman Saara kissan kanssa peuhaamaanMörri olisi voinut hiukka ihmetellä.

Välillä käytiin myös ulkona leikkimässä.

Pete oli Hilman kanssa bileissä.Itse en valitettavasti päässyt mukaan,kun kunto oli niin kehno.Hauskaa oli kuulemma ollut ja kiva oli nähdä kuvia pikkujouluista.Kiitos paljon Matti,Terhi ja Milla!